صدور مجوز تأسیس کتابفروشی در اماکن مسکونی قزوین

به گزارش وبلاگ داریوش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در جلسه هیات وزیران آیین نامه نحوه فعالیت کتابفروشی ها، ناشران و مطبوعات در اماکن مسکونی به تصویب رسید.

صدور مجوز تأسیس کتابفروشی در اماکن مسکونی قزوین

به گزارش از ، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بند (ج) ماده (92) برنامه پنج ساله ششم، دولت و شهرداری ها را مکلف کرده است که برای مشاغل سه گانه نشر، مطبوعات و کتابفروشان شرایطی فراهم کند که در اماکن مسکونی امکان فعالیت داشته باشند.

وی افزود: پیش از این مطبوعات به موجب بند (24) ماده (55) قانون شهرداری این امکان را داشتند و فعالیت ناشران در اماکن مسکونی هم تقریباً با همراهی و اغماض شهرداری ها روبرو می شد، ولی فعالیت کتابفروشی ها فقط در اماکن تجاری امکان داشت.

اسماعیلی ادامه داد: با مصوبه اخیر هیات دولت، امکان فعالیت کتابفروشی ها هم در اماکن مسکونی فراهم شد که این مصوبه در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت اقتصاد کتاب بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرد: با این مصوبه علاقه مندان به کتابفروشی می توانند در سراسر کشور با هزینه ای مناسب مبادرت به راه اندازی کتابفروشی در اماکن مسکونی کنند.

وی اظهار داشت: البته برای استفاده درست از این قانون و آیین نامه و کاهش سوءاستفاده ها پیش بینی ها و ساز و کاری در آیین نامه پیش بینی شده است و این مصوبه منجر به ایجاد شرایطی مطلوب برای توسعه کتابفروشی ها در اقصی نقاط کشور و استان قزوین می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صدور مجوز تأسیس کتابفروشی در اماکن مسکونی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز تأسیس کتابفروشی در اماکن مسکونی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید