خبرنگاران 4 سامانه جدید برای مبارزه با قاچاق کالا راه اندازی می شود

به گزارش وبلاگ داریوش، تهران- خبرنگاران- چهار سامانه طرح امضای دیجیتال در اسناد حمل با اولویت بارنامه برخط، سامانه جامع حمل ونقل بین المللی، سامانه تحت وب گزارشات سفارش مشتری و مدیریت وب سرویس های سازمان و سامانه شحباز در راستای مبارزه با قاچاق کالا و تخلفات امسال به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران 4 سامانه جدید برای مبارزه با قاچاق کالا راه اندازی می شود

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اشاره به اقدامات اجرا شده در خصوص تهیه و تکمیل سامانه های مدیریتی و نظارتی، گفت: طبق تکالیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرایند اجرایی طرح اجرای امضای دیجیتال در اسناد حمل با اولویت بارنامه برخط از سال 98 آغاز شده و تکمیل پروژه به صورت کامل تا شهریورماه 1399 با هدف حذف فیزیکی اوراق بهادار بارنامه انجام می شود.

وی افزود: نرم افزار و سخت افزار مورد نیاز برای تجهیز سامانه بارنامه برخط، خریداری شده و اجرای آزمایشی با دو شرکت منتخب اجرا شده و در حال پوشش طرح برای همه شرکت های مربوطه است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اجرای طرح تحلیل و پیاده سازی سامانه جامع حمل ونقل بین المللی، گفت: در راستای تکالیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بند یکپارچه سازی اسناد حمل، طی دو سال با هدف تجمیع همه سامانه های موجود در زمینه حمل ونقل بین المللی و نیز اصلاح فرایندها در مرزهای کشور با همکاری دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی، مناقصه این طرح در اواخر سال 98 برگزار شده و در سال 99 فاز تحلیل و شناخت این پروژه آغاز شده است.

وی از تکمیل و راه اندازی سامانه TUIX مرتبط با تکالیف و وظایف ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز در سال 99 خبر داد و گفت: اخذ سرویس های اطلاعاتی مورد نیاز سامانه های عملیاتی سازمان (بارنامه و ...) و تجمیع آنها در بستر TUIX وزارت راه و شهرسازی و پشتیبانی از حدود 50 سامانه عملیاتی و پایگاه داده و اتمام وظایف و تکالیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اتمام پروژه های نیمه تمام از برنامه های حوزه فناوری اطلاعات است.

متولی با بیان اینکه سامانه شحباز (سامانه مدیریت شرکت های حمل ونقلی، بازارگاه ها و تخلفات) در سال 99 به بهره برداری می رسد، گفت: این سامانه در سال 1392 راه اندازی شد و در سال 1398 براساس نیازهای جدید دفاتر تخصصی و همچنین سیستمی کردن فرآیند ثبت بازارگاه های الکترونیکی حمل ونقل، با تکنولوزی جدید در حال بازنویسی است که طبق برنامه در سال 1399 بهره برداری می شود.

وی افزود: کارگروه بازارگاه های الکترونیکی حمل ونقل به صورت رسمی در سال 98 و جلسات به صورت مستمر در خصوص تسهیل در کسب و کارهای نوین تشکیل شده است، همچنین به 19 بازارگاه حمل کالا از ابتدا تا کنون مجوز ارائه شده که 10 مورد آنها در سال 98 بوده است و این فرایند در سال 99 نیز ادامه دارد.

متولی از تکمیل سامانه تحت وب گزارشات سفارش مشتری و مدیریت وب سرویس های سازمان تا انتها سال 99 خبر داد و گفت: براساس این پروژه، ارائه خدمات به مشتریان متقاضی اطلاعات (بارنامه، صورت شرایط، کارکرد راننده و ناوگان و ...) درون و برون سازمانی تنها از این درگاه انجام می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 4 سامانه جدید برای مبارزه با قاچاق کالا راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 4 سامانه جدید برای مبارزه با قاچاق کالا راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید