جاهای دیدنی بلگراد؛ 10 جاذبه گردشگری جواهر درخشان اروپا

به گزارش وبلاگ داریوش، بلگراد یکی از بهترین شهرها برای تفریحات شبانه است و به همین دلیل به شهری که هرگز نمی خوابد مشهور است. اگر قصد سفر به بلگراد را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی بلگراد را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی بلگراد؛ 10 جاذبه گردشگری جواهر درخشان اروپا

1. قلعه کالمگدان

قلعه کالمِگدان (Kalemegdan) از باشکوه ترین جلوه های تاریخی و جاذبه های گردشگری بلگراد به شمار می آید. این مجموعه وسیع علاوه بر زیباترین پارک بلگراد مجموعه ارزشمندی از موزه ها و گنجینه های تاریخی و فرهنگی را نیز شامل می شود و کلکسیونی دیدنی از تندیس های نیم تنه بزرگان تاریخ صربستان را هم در خود جای داده است.

پیشنهاد می کنیم از اینجا به تماشای غروب آفتاب بنشینید و از نظاره درخشش بلگراد نو و تلاقی گاه رودخانه های دانوب و ساوا در زیر نور غروب لذت ببرید. پس تماشای غروب آفتاب در کالمِگدان را از دست ندهید.

2. خیابان کنز میهایلوا

کِِنِز میهایلُوا (Knez Mihailova) خیابانی است که به کالمِگدان منتهی می شود و بی شک یکی از دیدنی های بلگراد محسوب می شود. اغلب بلگرادی ها برای اینکه خودی نشان بدهند، سر از این خیابان درمی آورند. این شاهراه پرزرق وبرق علاوه بر پیاده روها و مغازه های دیدنی یکی از مراکز اصلی شهر برای بلگرادی های پیر و جوانی است که به مُد علاقه مندند. رستوران ها و کافه های متنوعی هم در گوشه وکنار برای وقت گذرانی به چشم می خورند. خلاصه اینکه تجربه سرزندگی کِنِز میهایلُوا می تواند خاطره سفرتان به بلگراد را رنگی تر کند.

3. کلیسای سنت ساوا

کلیسای سِنت ساوا (St. Sava) یکی از وسیع ترین زیارتگاه های ارتدوکس در دنیا است که ازلحاظ عظمت بنا نیز جزو بزرگ ترین کلیساهای دنیا شناخته می شود. از هر جای شهر که این کلیسای پرشکوه را در دوردست ببینید، باعظمت جلوه می کند. علاوه بر کلیسای سِنت ساوا، کلیساهای دیدنی دیگری نیز در بلگراد وجود دارند که از این میان می توان به کلیسای سِنت مارک (St. Mark) در مجاورت پارک تاشمایدان (Tašmajdan) اشاره کرد.

4. خیابان های اسکادارلیا و ستینیسکا

بلگراد یکی از آن شهرهایی است که زندگی شبانه دارد و شب ها هم از شور و سرزندگی بی بهره نیست. اِسکادارلیا (Skadarlija) قسمت بوهمیایی بلگراد است و در میان خیابان های سنگ فرشش تعدادی از قدیمی ترین و معروف ترین رستوران های شهر جای دارند. می توانید ابتدای غروب به اینجا بیایید و هم غذایی بخورید و هم موسیقی زنده گوش کنید. سِتینیسکا (Cetinjska) هم از دیگر خیابان های معروف برای شب گردی و پاتوق های شبانه است.

5. آدا سیگانلیا

بلگراد شهری محصور در خشکی است، اما اگر کسی از ساحل بلگراد حرفی زد تعجب نکنید. دریاچه مصنوعی آدا سیگانلیا (Ada Ciganlija) یکی از جاهای دیدنی بلگراد است که تابستان ها حسابی شلوغ می شود. در اینجا می توانید علاوه بر آفتاب گرفتن و استراحت در ساحل دریاچه به انواع تفریحات آبی نیز دسترسی داشته باشید. پس اگر در فصل گرما به بلگراد سفر کردید، سری هم به آدا سیگانلیا بزنید.

6. محله دورچول

دورچول (Dorćol) یکی از قدیمی ترین محله های بلگراد است که بی شباهت به قسمت قدیمی یا همان اولد تاون (Old Town) در شهرهای اروپای شرقی نیست. این محله قدیمی در گذشته محله یهودیان بلگراد بود و هم اکنون مجموعه بی نظیری از کافه های شهر را در خود جای داده است. پس هروقت در بلگراد بودید، خودتان را به لذت قهوه نوشی و کتاب خوانی در یکی از این کافه های دنج دعوت کنید.

7. موزه نیکولا تسلا و خانه گل ها

بااینکه بلگراد مرکز و شهر مهمی در اروپاست، موزه های زیادی ندارد. موزه ملی بیش از ده سال پیش بسته شد و به بسیاری دیگر از موزه های شهر هم توجه و رسیدگی کافی نمی شود. اما هنوز هم چند موزه خوب وجود دارند که از بازدیدشان پشیمان نخواهید شد. ازجمله این موزه ها می توان به موزه نیکولا تسلا و موزه یوگسلاوی اشاره کرد. موزه نیکولا تسلا داستان زندگی این مخترع بزرگ صربستانی را روایت می کند و موزه یوگسلاوی هم به تشریح تاریخ شکل گیری و فروپاشی یوگسلاوی سابق اختصاص دارد. در موزه یوگسلاوی با زندگی ژورف تیتو رهبر یوگسلاوی نیز آشنا خواهید شد. مزار این چهره سیاسی معروف هم در ساختمانی به نام خانه گل ها در همین موزه قرار گرفته است.

8. زمون

زِمون (Zemun) قلب تاریخی بلگراد است که در گذشته، شهری مستقل بود و بر اثر توسعه بلگراد نو رسما به عنوان بخشی از مرکز درآمد. اینجا زمانی شهر مرزیِ بین امپراتوری عثمانی و اتریش بود. در این قسمت از شهر شاهد معماری متفاتی خواهید بود و ضمناً لهجه متفاوتی را هم خواهید شنید. تعدادی از بهترین رستوران های شهر نیز در همین محدوده واقع اند. تماشای منظره ها شهر از فراز تپه های گاردوش (Gardoš) را نیز فراموش نکنید.

9. ارتفاعات آوالا

آوالا نام کوهی است که در حدود 16 کیلومتری جنوب مرکز قرار گرفته است و به راحتی از بلگراد قابل دسترسی است. اگر در پی جایی برای تماشای منظره 360 درجه بلگراد می گشت، پس حتما سری به ارتفاعات آوالا بزنید. بر فراز کوه آوالا بنای یادبودی هم قرار گرفته است که به احترام شهدای جنگ دنیای اول ساخته شده است و از شاهکارهای ایوان مستروویچ (Ivan Mestrović) معمار و مجسمه ساز برجسته کروواتی به شمار می آید. در اینجا بنای دیگری هم به یاد واسا چاراپیچ (Vasa Čarapić) ساخته اند که یکی از قهرمانان نخستین قیام صربستان بود.

10. بلگراد نو

بلگراد نو یا نووی بِئوگراد (Novi Beograd) قسمتی از مرکز و یکی از جاهای دیدنی بلگراد است که در دهه 1950 به دستور تیتو به منظور توسعه مرکز ساخته شد. امروزه بیشتر جمعیت مرکز نیز در همین قسمت زندگی می کنند. در بلگراد نو به بهترین رستوران های شهر دسترسی خواهید داشت و می توانید سبک زندگی واقعی بلگرادی ها را ببینید. بلگراد نو پر از خیابان های پردرخت و پیاده روهای زیباست و کافه های بی شماری هم برای وقت گذرانی دارد.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور

به "جاهای دیدنی بلگراد؛ 10 جاذبه گردشگری جواهر درخشان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی بلگراد؛ 10 جاذبه گردشگری جواهر درخشان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید