پنج محله جذاب در سفر به سیدنی، تصاویر

به گزارش وبلاگ داریوش، یک محله اصطلاحاً باحال از نظر شما چطور جایی است؟ منطقه ای که بیشتر دیوارهای آن با نقاشی های خیابانی پوشیده شده باشد یا سی دی فروشی ها و مغازه های لباس قدیمی در آن فراوان دیده گردد؟ این پنج محله سیدنی که به شما معرفی می کنیم با هر معیاری که در ذهن داشته باشید، تطابق خواهند داشت و در سفر به این شهر بندری برای شما جالب خواهند بود.

پنج محله جذاب در سفر به سیدنی، تصاویر

1. سوری هیلز

کدپستی 2010 به باحال ترین منطقه سیدنی اختصاص دارد. البته سوری هیلز (Surry Hills) همواره به این شکل نبوده است. این منطقه که در مجاورت ایستگاه مرکزی واقع شده بود، در بخش گسترده ای از تاریخ خود ناحیه کارگری نابسامانی بود تا اینکه در دهه 1980 اعیانیت به سوری هیلز پا گذاشت و کافه های سبک صنعتی و رستوران های تایلندی پرطرفدار در آن گسترش یافت. ریشه های زندگی کارگری در سوری هیلز در لیست طولانی پاب های عالی آن نمایان می گردد به طوری که فارسترز (Forresters)، داو (Dove)، اولیو (Olive) و برسفورد (Beresford) از بهترین مکان های سرو نوشیدنی در سیدنی به شمار می آیند. همچنین رستوران های لبنانی، هندی و ویتنامی در خیابان کلیولند (Cleveland) از شهرت خوبی برخوردار هستند. غذاخوری های چین چین (Chin Chin)، لانگرین (Longrain) و نوماد (Nomad) به همراه کافه هایی مانند روبن هیلز (Reuben Hills)، سینگل او (Single O) و پارامونت کافی پروجکت (Paramount Coffee Project) و بستنی فروشی مسینا (Messina) در سوری هیلز موجب شده اند که این منطقه به عنوان مرکز غذاخوری سیدنی مشهور گردد.

2. نیو تاون

جلوه نیو تاون (Newtown) را نمی توان با یکی از کلمات رنگارنگ، آلترناتیو، هیپستر، اکلکتیک، شیک، عجیب، بوهمی و غیره توصیف کرد. تنها باید در میان بوتیک های منحصر به فرد و کافه های کوچک کینگ استریت (King Street) بگردید تا آن را لمس کنید. علاوه بر گردش در فضای دانشجویی و دیوارهای پوشیده از جذاب ترین هنر خیابانی سیدنی، دیدنی های دیگری هم در نیو تاون وجود دارد. به عنوان دروازه ورود به این منطقه با بافت روستایی در قسمت غربی مرکز شهر، نیو تاون را یکی از بهترین جاهای سیدنی از نظر غذاخوری می توان دانست که از بیستروهای فرانسوی مانند اوسیلیت وایلدلی (Oscillate Wildly) تا برگرهای فوق العاده ماری (Mary) در آن یافت می گردد. سالن انمور (Enmore Theatre) در این محله یکی از برترین سالن های اجرای موسیقی زنده در سیدنی شناخته می گردد. مغازه های اشیای قدیمی و سی دی فروشی به وفور به چشم می خورند و ورزش دوستان هم می توانند از تماشای مسابقاتی مثل لیگ راگبی محلی در پارک هنسون (Henson) لذت ببرند.

3. ساحل بوندای

بوندای یکی از مشهورترین و جذاب ترین نقاط سیدنی شناخته می گردد. یک کیلومتر شن طلایی ساحل آن حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد اما جذابیت بوندای به همین جا خلاصه نمی گردد. انواع خوراکی ها و نوشیدنی های خاص و ماهرانه، کلاب های سلامتی و رویدادهای فرهنگی، سبک زندگی منحصر به فرد در ساحل بوندای را شکل می دهند که موجب شهرت آن شده است. شما هم می توانید مانند سایرین لباس ورزشی بپوشید از ساحل بوندای تا کوگی (Coogee) پیاده روی کنید، به یکی از باشگاه ها یا مراکز یوگا وارد شوید و در کافه های شیک اسموتی نوش جان کنید. در نمایشگاه سالانه مجسمه در کنار دریا (Sculpture by the Sea) و گالری های پاویون بوندای (Bondi Pavilion) یا گالری هنری بومی کویی (Indigenous Cooee Art Gallery) می توانید از چند جرعه از فرهنگ این منطقه بهره مند شوید. در یکی از رستوران های پرشمار جاده بوندای غذا میل کنید و سپس سری به بازار هفتگی بزنید که یکی از بهترین ها در سیدنی است. نزدیکی ساحل بوندای به شهر با هفت کیلومتر فاصله آن را تبدیل به مکان مورد علاقه ی جوانان پولدار نموده است.

4. دارلینگ هرست

تفریحات شبانه آوانگارد، دارلینگ هرست (Darlinghurst) را به یکی از خاطره انگیزترین نواحی سیدنی تبدیل نموده است. دارلینگ هرست برای خوش گذرانی شبانه بهترین نقطه در این شهر بندری به شمار می رود. غذاخوری هایی مانند بیگ پوپاز (Big Poppas) و مستر کراکلز (Mr Crackles) تا دیر وقت باز هستند و گردش در بازار خرده فروش های خیابان آکسفورد (Oxford) و مغازه های اشیای قدیمی از جذابیت های دیگر این منطقه به حساب می آیند. همچنین دارلینگ هرست یکی از هنری ترین نواحی سیدنی شناخته می گردد. استنلی استریت گالری (Stanley Street Gallery)، آرتری ابوریجینال آرت (ARTERY Aboriginal Art)، کینگ استریت گالری (King Street Gallery)، آرت هاوس (Arthouse)، گالری نه (Gallery 9) و تپ گالری (TAP Gallery) تنها تعدادی از فضاهای هنری مستقل این محله هستند.

5. بالمین

بالمِین (Balmain) همانند بعضی موارد دیگر این فهرست از مناطقی با تاریخچه کارگری است، به طوری که حزب کارگر استرالیا در سال 1891 در این جا تأسیس شد؛ اما کدپستی 2041 در سال های اخیر به یکی از نواحی محبوب سیدنی تبدیل شد. بالمین که در بندر واقع شده و شش کیلومتر از بخش غربی مرکز شهر فاصله دارد با فضاهای عمومی سرسبز، خانه های شیک کم نظیر و بهترین کافه های سیدنی گردشگران را به خود جذب می نماید. جمعیت زیاد ایتالیایی ها در این منطقه موجب شده تا کافه هایی فوق العاده در آن یافت گردد. کافی شاپ های آل فرسکو (فضای باز) در خیابان دارلینگ (Darling) با منوهای عالی پیتزا و پاستا حال و هوای مدیترانه ای را تداعی می نمایند. علاوه بر غذاهای ایتالیایی در سطح جهانی، در تراس های سنتیِ بالمِین می توانید چشم اندازی زیبا به شهر داشته باشید یا با گردش در جهت بندر منظره هایی شگفت انگیز را تماشا کنید.

منبع: گردشبان

به "پنج محله جذاب در سفر به سیدنی، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج محله جذاب در سفر به سیدنی، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید