تاسیس اولین کارخانه فراوری تراشه آلمان با بودجه 11 میلیارد دلاری!

به گزارش وبلاگ داریوش، دیجیاتو نوشت: طبق گزارش های منتشر شده، ظاهراً TSMC میخواهد با همکاری بعضی شرکای خود، مانند شرکت بوش (Bosch) با انجام یک سرمایه گذاری 11 میلیارد دلاری، اولین کارخانه تراشه سازی کشور آلمان را در استان آزاد زاکسن (Saxony) تاسیس کند.

تاسیس اولین کارخانه فراوری تراشه آلمان با بودجه 11 میلیارد دلاری!

علاوه بر TSMC و بوش، شرکت های دیگری مانند ان ایکس پی (NXP Semiconductors) و اینفینئون (Infineon Technologies AG) نیز در این سرمایه گذاری سهم خواهند داشت. منابع بلومبرگ، حداقل بودجه این سرمایه گذاری را 7 میلیارد یورو (7.7 میلیارد دلار) و کل سرمایه گذاری آن را احتمالاً نزدیک به 10 میلیارد یورو (11 میلیارد دلار) گزارش نموده اند.

با این حال، ظاهراً تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده و این برنامه ها ممکن است تغییر نمایند.

برنامه TSMC برای ساخت کارخانه در آلمان

در حالی که شرکت های دیگر و وزارت اقتصاد آلمان هنوز در این رابطه، بیانیه ای منتشر ننموده اند، نینا کائو، سخنگوی TSMC بدون اشاره به جزئیات خاصی گفت که این شرکت همچنان در حال ارزیابی امکان ساخت یک کارخانه در اروپا است.

مارک لیو، رئیس TSMC بزرگترین فراورینماینده تراشه در دنیا نیز سال 2021 به سهامداران این شرکت گفته بود که سازنده تراشه ارزیابی های خود در خصوص راه اندازی خط فراوری در آلمان، به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپا، شروع نموده است. در آن موقع بعلاوه گفته شده بود که این کارخانه اروپایی روی تراشه های بخش خودرو تمرکز می نماید.

این گزارش در حالی منتشر شده که اتحادیه اروپا کوشش دارد تا سهم خود از فراوری دنیای نیمه هادی ها را تا سال 2030 دو برابر کند و به همین علت، 40 درصد از بودجه پروژه های مشابه در آلمان را به وسیله یارانه ها تأمین می نماید. در ماه آوریل، اتحادیه اروپا پس از اختلالات به وجود آمده در طول همه گیری کووید-19 و بعلاوه تشدید تنش های بین ایالات متحده و چین، قانون تراشه (Chips Act) را برای تقویت فراوری داخلی تصویب کرد. تنش های بین المللی که باعث شدند وارن بافت، تقریباً تمام سهام خود در TSMC را بفروشد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تاسیس اولین کارخانه فراوری تراشه آلمان با بودجه 11 میلیارد دلاری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس اولین کارخانه فراوری تراشه آلمان با بودجه 11 میلیارد دلاری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید