تاثیر کرونا بر افت تحصیلی، آماده بازگشایی مدارس در کرمانشاه با هر سناریویی هستیم

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: آماده بازگشایی مدارس در استان با هر سناریویی هستیم.

تاثیر کرونا بر افت تحصیلی، آماده بازگشایی مدارس در کرمانشاه با هر سناریویی هستیم

مجید یزدان پناه امروز(هفتم شهریور) در جمع وبلاگ داریوش با اشاره به آمادگی مدارس کرمانشاه برای بازگشایی، اظهار کرد: مدارس استان آماده شروع فرآیند تعلیم و ترییت بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا هستند و هم آمادگی برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری را داریم و هم آماده بازگشایی به شکل مجازی و غیرحضوری و یا تلفیقی هستیم.

یزدان پناه اشاره ای هم به شرایط واکسیناسیون فرهنگیان استان داشت و گفت: بیش از 80 درصد فرهنگیان استان در مراکز واکسیناسیون آموزش و پرورش واکسینه شده اند که با احتساب آن دسته از فرهنگیانی که به علت شرایط سنی و یا هر علت دیگری زودتر واکسینه شده اند، هم اکنون حدود 90 درصد معلم های استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت نموده و دوز دوم هم در مراکز تجمیعی واکسیناسیون شروع خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه نمود: با اتمام واکسیناسیون معلم ها به سراغ واکسیناسیون راننده سرویس ها هم خواهیم رفت تا با واکسینه کردن آنها در صورت اجازه ستاد ملی و استانی کرونا بتوانیم با خیال راحت مدارس را حضوری بازگشایی کنیم.

یزدان پناه در ادامه اشاره ای هم به آمار ثبت نام دانش آموزان در مدارس داشت و گفت: تا به امروز بیش از 257 هزار نفر از دانش اموزان استان در سامانه سناد ثبت نام شده اند و با احتساب دانش آموزانی که ثبت نام اولیه شده اما هنوز کار ثبت نام آنها در سامانه سناد نهایی نشده، حدود 300 هزار دانش آموز تا به امروز در مدارس استان ثبت نام شده اند که با این شرایط تنها کار ثبت نام 30 تا 40 هزار نفر از دانش آموزان به جای مانده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد شرایط افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا، اظهار کرد: بر اساس نتایج یک کار پژوهشی انجام شده دانش آموزان کلاس اولی، دومی و سومی که سال جاری کارنامه ارزشیابی تحصیلی گرفته اند در مقایسه با دانش آموزان همین پایه ها در سال گذشته کمی افت تحصیلی داشته اند که این شرایط در مورد دانش آموزان کلاس های چهارم، پنجم و ششم مشاهده نشده است، لذا می توان گفت دانش آموزان مقاطع تحصیلی بالاتر کمتر تحت تاثیر غیرحضوری بودن آموزش ها افت تحصیلی داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش غیرحضوری خیلی باعث افت تحصیلی دانش آموزان نشده، گفت: برای تایید این ادعا باید بگویم که نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان کلاس دوازدهمی سال جاری و سال گذشته به اسم یک آزمون استاندارد تفاوت معناداری نداشته است.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد آمورش غیرحضوری در پایه های پایین مثل کلاس اولی ها و دومی ها افت یادگیری دانش آموزان را در پی دارد، گفت: به نظرم آموزش حداقل برای پایه های اول و دوم ابتدایی باید حضوری باشد تا بتواند تاثیرگذاری لازم را در یادگیری افراد داشته باشد.

یزدان پناه با بیان اینکه هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی گیرد، گفت: به نظر می رسد در شرایط کنونی دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی نیازمند حضور در مدارس برای تکمیل فرآیند یادگیری هستند و امیدواریم با تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری بازگشایی شوند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا کرونا آمار بازمانده از تحصیل در استان را بالا برده، به توضیحی در مورد شرایط ثبت نام کلاس اولی های استان اکتفا کرد.

یزدان پناه گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده سال جاری باید 33 هزار نوآموز کلاس اولی راهی مدارس استان شوند که تا به امروز بیش از 90 درصد این نوآموزان در مدارس ثبت نام شده و به زودی این عدد به 100 درصد خواهد رسید لذا به نظر نمی رسد کرونا توانسته باشد آمار بازمانده از تحصیل استان را خیلی تحت تاثیر قرار دهد.

یزدان پناه اضافه نمود: سال گذشته نه فقط در استان کرمانشاه که در همه جای کشور بعضی از خانواده ها به علت شرایط کرونایی ثبت نام کلاس اولی های خود را یک سال عقب انداختند که این نوع دانش آموزان بازمانده از تحصیل محسوب نمی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاثیر کرونا بر افت تحصیلی، آماده بازگشایی مدارس در کرمانشاه با هر سناریویی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کرونا بر افت تحصیلی، آماده بازگشایی مدارس در کرمانشاه با هر سناریویی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید