بی ام و در گرد و خاک تسلا جا ماند، عکس

به گزارش وبلاگ داریوش، دیجیاتو نوشت: اخیراً معین شد ب ام و در بازارهای جهانی بر مرسدس بنز غلبه نموده؛ اما در بازار آمریکا تسلا برنده میدان بوده است.

بی ام و در گرد و خاک تسلا جا ماند، عکس

همین چند روز پیش بود که با انتشار آمار مربوط به فروش سال 2022 معین شد ب ام و باز هم در بازارهای جهانی بر مرسدس بنز غلبه نموده است. اما با انتشار آمار فروش تسلا، معلوم می گردد این خودروساز نوپا توانسته است با شکست ب ام و، عنوان پرفروش ترین خودروساز لوکس بازار آمریکا را از آن خود کند.

فروش 491 هزار خودرو با نشان تسلا در آمریکا

طبق آمار، تعداد خودروهای تحویلی تسلا به مشتریان آمریکایی، به حدود 491 هزار دستگاه می رسد. این رقم در مقایسه با نزدیک ترین رقیب، یعنی ب ام و، بیش از 158 هزار دستگاه بیشتر است. پس از ب ام و، مرسدس بنز در رتبه سوم پرفروش ترین برندهای لوکس بازار آمریکا واقع شده است.

از نظر آمار فروش جهانی باید گفت تسلا رکورد تحویل بیش از یک میلیون خودرو را ثبت نموده است. شاید این رکورد از نظر برخی چندان چشمگیر به نظر نرسد، اما باید در نظر گرفت که تسلا برندی لوکس و تمام الکتریکی است و تنها 4 مدل را روی خطوط فراوری خود دارد.

موفقیت های تسلا حکایت از آن دارد که مشتریان خودروهای لوکس علاقه زیادی به مدل های برقی دارند. این کمپانی حالا 22 درصد از بازار خودروهای لوکس را از آن خود نموده؛ برای مقایسه بد نیست بدانید سهم برند بزرگی مثل ب ام و از این بازار تنها 15 درصد است.

سالی حساس و پررقابت

برای سال 2023 می توان پیش بینی کرد که عرصه رقابت برای تسلا تنگ تر خواهد شد. با معرفی مدل های برقی تازه، طبیعتاً گزینه های مشتریان تنوع بیشتری پیدا خواهد نمود. شاید بدانید خودروسازان بزرگی همانند گروه جنرال موتورز، فورد، ب ام و، مرسدس و هیوندای کیا خود را برای عرضه انبوهی از مدل های برقی آماده می نمایند.

از سوی دیگر، برخی از محصولات فعلی تسلا قدیمی شده اند. درصورت عدم به روزرسانی یا معرفی نسل تازه، این مدل ها قدرت رقابت پذیری خود را تا حدودی از دست خواهند داد. البته برخی نشریات پیش بینی می نمایند که نسخه فیس لیفت مدل 3 سال جاری رونمایی خواهد شد. بعلاوه شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه تسلا خودرویی کوچک تر و مقرون به صرفه تر از مدل 3 را (با نام احتمالی مدل 2) معرفی خواهد نمود.

بازار چین، آینه آینده

شرایط تسلا در چین پیش نمایشی از آینده را ارائه می نماید. عرضه انواع خودروهای برقی به وسیله برندهای ریزودرشت چینی، رقابت شدیدی را برای تسلا ایجاد نموده که کاهش تقاضا پیامد اصلی این موضوع است. برای مقابله یا حداقل تعدیل فشارها، این کمپانی اخیراً تصمیم گرفت قیمت محصولات خود را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد.

بی وای دی (BYD) یکی از بزرگ ترین رقبای تسلا در چین و شماری از بازارهای بین المللی است. این شرکت که وارن بافت مشهور یکی از سرمایه گذاران آن به شمار می رود، رکورد فروش 1.8 میلیون خودروی هیبریدی شارژی (PHEV) و تمام الکتریکی را در سال 2022 ثبت نموده است.

خبر خوش برای تسلا اینکه با گرایش روزافزون شرکت های کرایه خودرو و سرویس های به اشتراک گذاری مسیر به سمت مدل های برقی، تقاضا برای این دست از وسایل نقلیه افزایش خواهد یافت. بنابراین تسلا یک سفره گسترده تر پیش روی خود خواهد داشت؛ سفره ای که البته میزبان مهمانان بیشتری خواهد بود!

5858

منبع: خبرآنلاین

به "بی ام و در گرد و خاک تسلا جا ماند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی ام و در گرد و خاک تسلا جا ماند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید