بیش از 2700 انشعاب غیرمجاز برق در کردستان به انشعاب مجاز تبدیل شد

به گزارش وبلاگ داریوش، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 2500 انشعاب غیر مجاز در استان وجود دارد گفت: سال جاری بیش از 2700 انشعاب غیرمجاز برق در استان به انشعاب مجاز تبدیل شده است.

بیش از 2700 انشعاب غیرمجاز برق در کردستان به انشعاب مجاز تبدیل شد

به گزارش وبلاگ داریوش از سنندج، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر2500 انشعاب غیر مجاز در استان کردستان وجود دارد، گفت: بیشترین انشعابات غیرمجاز برق با 2100 فقره در شهرستان های مریوان و سنندج قرار دارند.

او با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 2700 انشعاب غیرمجاز برق در استان به انشعاب مجاز تبدیل شده است، اضافه نمود: رقم مصرفی برق بصورت غیرمجاز در استان معادل یک تا یک و نیم درصد کل مصرف استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از دارندگان انشعاب غیرمجاز برق در استان کردستان خواست تا انشعابات غیرمجاز خود را به غیردائم تبدیل نمایند.

لهونیان در ادامه ساخت و ساز های غیرمجاز، تغییر کاربری و انشعاب های کشاورزی را از دلایل افزایش شکل گیری انشعاب های غیرمجاز بیان کرد و گفت: مشترکان در صورت اقدام به این کار مشمول جریمه نشده و فقط هزینه انرژی مصرف شده از آنان دریافت می گردد.

او با اشاره به اینکه گرفتن کابل مستقیم از شبکه و تابلو های برق، اخذ کابل مستقیم قبل از کنتور و دست کاری یا دخالت در عدم کارکرد صحیح لوازم مقدار گیری از مصادیق انشعاب غیرمجازشمرده می گردد، اضافه نمود: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در راستای جلوگیری از ایجاد نوسان و اتصال در شبکه برق و بعلاوه تحقق اهداف کاهش تلفات و جمع آوری برق های غیرمجاز، اقداماتی ازجمله فعال کردن اکیپ های انشعابات غیرمجاز، تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار، تسهیل گری در اعطای انشعاب به این دسته از مشترکین در چها چوب ضوابط و… انجام داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه استفاده از انشعابات غیرمجاز از مصادیق تضییع حقوق عمومی به شمارمی رود و می تواند موجب وارد آمدن خسارت به لوازم الکتریکی شهروندان گردد، گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز ازطریق شماره 121 واحد عملیات و اتفاقات برق موضوع را اطلاع دهند تا عوامل اجرایی برق شهرستان های تابعه در اسرع وقت نسبت به جمع آوری انشعابات برق غیرمجاز اقدام نمایند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از 2700 انشعاب غیرمجاز برق در کردستان به انشعاب مجاز تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 2700 انشعاب غیرمجاز برق در کردستان به انشعاب مجاز تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید