برترین موزه های شهر وارنا، بلغارستان

به گزارش وبلاگ داریوش، برترین موزه های وارنا

شهر زیبای وارنا که به عنوان مرکز تابستانی و ساحلی بلغارستان معروفیت پیدا نموده یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به ویژه در فصل تابستان است. سواحل زیبا و تفریحات ساحلی هیجان انگیز، طبیعت بکر و سرسبز، آب و هوای مطبوع و دلپذیر و فضای شاد و پر جنب و جوش این شهر باعث شده بسیاری از مسافران وارنا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایند. خیلی ها معتقدند برای اینکه بازدید از موزه های هر شهر برترین راه برای آشنا شدن با فرهنگ و تاریخ آن کشور است. خوشبختانه وارنا موزه های مختلفی در شهر وجود دارد که در ادامه به بعضی از برترین آن ها اشاره می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید تا با برترین موزه های وارنا آشنا شویم.

برترین موزه های شهر وارنا، بلغارستان

برترین جاذبه های گردشگری وارنا

موزه باستان شناسی وارنا | The Archaeological Museum

مطالب مرتبط: برترین سواحل وارنا بلغارستان

موزه باستان شناسی وارنا، محل نگهداری قدیمی ترین گنجینه طلای دنیا!

جنگل سنگی وارنا، اسرارآمیزترین پدیده طبیعی بلغارستان!

اگر به تاریخ علاقه مندید حتما عاشق این موزه خواهید شد. در این موزه اشیاء و آثار تاریخی متعلق به 100000 سال قبل از میلاد هم نگهداری می گردد و مهم ترین آن ها در سال 1972 و در نکروپولیس وارنا کشف شده اند. نکروپولیس محوطه ای تاریخی و باستانی در نزدیکی وارناست که کشفیات فوق العاده ای در آن جا اجرا شده است. تا به امروز حدود 300 گور کشف شده و یکی از اولین گنجینه های طلای بشر هم در همین منطقه پیدا شده است. این گنجینه هم اکنون در موزه باستان شناسی وارنا در معرض نمایش عموم واقع شده است. با شرکت در تور وارنا می توانید تجربه بازدید از این موزه را داشته باشید.

  • آدرس: 41, Maria Luisa Blvd, Varna,Bulgaria
  • ساعات بازدید: 10 صبح تا 5 بعدازظهر

موزه ناوشکن درازکی | Drazki Ship Museum

درازکی نام یک ناوشکن است که در سال 1908 ساخته شده و در جنگ بالکان و همین طور دو جنگ دنیای در خدمت نیروی دریایی بلغارستان بوده است. امروزه این ناوشکن از خدمت ارتش بازنشسته شده و امروزه بخشی از موزه دریایی وارناست. در این موزه جالب علاوه بر این ناوشکن معروف می توانید تجهیزات نظامی و دریایی، اسناد و مدارک، نقشه های دریایی و توپ های جنگی را از نزدیک ببینید. ناوشکن درازکی و همین طور موزه نیروی دریایی هردو در باغ دریایی وارنا قرار دارند. باغ دریایی خود یکی از جاذبه های گردشگری وارناست و یکی از بزرگ ترین پارک ها در منطقه بالکان محسوب می گردد. پس از بازدید از موزه می توانید در فضای سرسبز و خنک پارک قدم بزنید و لذت ببرید.

  • آدرس: razki Ship Museum, Varna, Bulgaria

موزه رِترو | Retro Museum

اگر از نسل های نو هستید و دوران سلطه کمونیسم بر برخی کشورها را به یاد ندارید می توانید از موزه جالبی که در وارنا وجود دارد بازدید کنید. موزه رترو دوران حکومت کمونیسم بر این منطقه را کاملا در معرض نمایش قرار داده است و می توانید سفری کوتاه به دل تاریخ داشته باشید. در این موزه اشیاء، لوازم خانه، سیگار، غذا، لباس، اتومبیل ها و هرآنچه که مربوط به دوره 1944-1989 است در معرض بازدید عموم قرار گرفته است. بخش قابل توجه این موزه کلیکسیونی از 50 اتومبیل قدیمی است که در زمان کمونیسم جزء اتومبیل های مد روز محسوب می شدند. با دیدنی این اتومبیل های عتیقه می توانید چشمانتان را ببندید و تصور کنید که در چند دهه قبل خیابان های وارنا چطور بوده است. موزه رترو در طبقه اول مرکز خرید بزرگ وارنا قرار گرفته است.

  • آدرس: Retro Museum, 2, Akademik Andrei Saharov Str., Varna, Bulgaria
  • ساعات بازدید: 10 صبح تا 10 شب

موزه عروسک های خیمه شب بازی | The Puppet Museum

اگر اهل هنر نمایش و به ویژه خیمه شب بازی هستید این موزه برایتان خیلی جالب خواهد بود. موزه عروسک های خیمه شب بازی همان طور که از نامش معین است مجموعه ای غنی از عروسک های خیمه شب بازی است که در طول چندین دهه ساخته شده اند و در نمایش ها و تئاترهای مختلف استفاده می شده اند. این موزه یکی از جالب ترین موزه های وارنا است که در نزدیکی سالن تئاتر وارنا واقع شده است و شما را به دنیای خیالی و فانتزی عروسک های خیمه شب بازی می برد.

  • آدرس: Sheynovo Str., Varna, Bulgaria

خانه پروانه ها | Butterfly House

یکی از دیدنیی ترین موزه های وارنا که برای بچه ها و بزرگسالان سرگرم نماینده است خانه پروانه هاست. این موزه محل پرورش، فراوری مثل و نگهداری از گونه های مختلف پروانه است و جنبه آموزشی بسیار خوبی دارد. دیدنی پروانه های رنگارنگ که برخی هایشان میزان های بسیار بزرگی هم دارند مطمئنا یکی از برترین تجربیات در سفر به وارنا خواهد بود. هنگام ورود به این موزه راهنمای تور شما را راهنمایی می نماید و در طول بازدید در خصوص تعداد، گونه و انواع پروانه هایی که در این خانه زندگی می نمایند به شما شرح می دهد. یکی از جالب ترین قسمت های این موزه دیدنی بیرون آمدن پروانه ها از پیله است. تقریبا در هرزمانی که به این موزه بروید می توانید این پدیده شگفت انگیز را دیدن کنید. اگر در پی تجربه ای رنگارنگ، زیبا و خاطره انگیز هستید بازدید از خانه پروانه ها را از دست ندهید.

  • آدرس: St. Constantine 5 | near Hotel Aurora, Varna 9006, Bulgaria
  • ساعات بازدید: سه شنبه تا یکشنبه 10 صبح تا 7 بعدازظهر

پارک موزه ولادیسلاو وارننچیک | Park-Museum Vladislav Varnenchik

در سال 1444 ولادیسلاو سوم، پادشاه لهستان در وارنا علیه امپراتوری عثمانی جنگید و در نهایت هم کشته شد. این شاه در بسیاری از کشورها از جمله لهستان و بلغارستان به عنوان شاه ولادیسلاو وارنا شناخته می گردد. در مکانی که این جنگ خونین اتفاق افتاده است امروزه پارک موزه ای ساخته شده که اشیاء جالبی را به نمایش گذاشته است. ابزارآلات جنگی تاریخی مثل انواع شمشیر، سپر، نیزه و سایر ساز و برگ های جنگی را ببینید. ساختمان این موزه هم سبک و سیاق قدیم ساخته شده تا تداعی گر دوران جنگ های قدیمی باشد. این مکان یکی از برترین موزه های وارنا است و پیشنهاد می کنیم حتما از آن بازدید کنید. در کنار این موزه، پارکی زیبا و سرسبز هم واقع شده است که می توانید پس از بازدید در آنجا استراحت کنید و از طبیعت لذت ببرید.

  • آدرس: 55, Yanosh Huniyadi Blvd, Varna, Bulgaria
  • ساعات بازدید: 9 صبح تا 5 بعدازظهر

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "برترین موزه های شهر وارنا، بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین موزه های شهر وارنا، بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید