با 7 پل معروف دنیا آشنا شوید

به گزارش وبلاگ داریوش، در طول سنین مختلف، انسانها از پل برای پر کردن شکاف بین موانع فیزیکی و یک عبور آسان استفاده می کردند. بسیاری از این پل ها نیز به عنوان نشانه و یا بخش مهمی از زیرساخت های شهرها در سراسر دنیا هستند و یا به علت هنر معماری و مهندسی به یکی از جاذبه های دیدنی آن شهر تبدیل شده اند.

با 7 پل معروف دنیا آشنا شوید

در زیر به هفت پل معروف دنیا اشاره می کنیم.

  • پل بندر سیدنی- سیدنی، استرالیا

نام پل بندر سیدنی که در سال 1932 افتتاح گشت به علت طراحی و معماری آن و به واسطه مردم محلی سیدنی، به نام Coathanger نامگذاری شده است. این پل، بلندترین پل فولادی در دنیا می باشد و به یک نماد بین المللی در شهر سیدنی تبدیل شده است. هر سال برای برگزاری جشن های شب سال نو میلادی و مراسم آتش بازی از پل بندر سیدنی به عنوان مرکز اصلی استفاده می شود.

فهرست هتل های سیدنی

قیمت بلیط هواپیما سیدنی

  • پل بروکلین- نیویورک، ایالات متحده

پل بروکلین یکی از قدیمی ترین پل های معلق در ایالات متحده در سال 1883 تکمیل شده است. پل معلق بروکلین از آثار تاریخی و ملی و یکی از بهترین جاذبه های آزاد نیویورک می باشد که دارای یک پیاده روی گسترده برای عبور عابرین و دوچرخه سواران است که در مرکز آن و بالای خطوط اتومبیل واقع شده است.

فهرست هتل های نیویورک

قیمت بلیط هواپیما نیویورک

  • پل نانپو- شانگهای، چین

پل کابلی نانپو به وسیله شرکت طراحی مهندسی شهرداری شانگهای، کالج کالج ساخت و ساز شهرداری و موسسه طراحی ساخت و ساز شانگهای و با یاری هولگر اس. اِسوِنسون طراحی شده است و در سال 1991 برای استفاده عمومی مردم باز می شود. پل نانپو 57 متری طولانی ترین پل در دنیا می باشد و علت جذابیت آن طراحی دایره ای شکل آن است.

فهرست هتل های شانگهای

قیمت بلیط هواپیما شانگهای

  • پل خواجو- اصفهان، ایران

پل خواجو یکی از بهترین نمونه های معماری و فرهنگی دوران صفویه در ایران می باشد که در سال 1060 هجری قمری ساخته شده است. این پل در استان اصفهان و بر روی رودخانه زاینده رود واقع شده است. در گوشه های ضلع شرقی پل خواجو دو شیر سنگی وجود دارد که به عنوان نماد سپاهیان بختیاری محافظ اصفهان و زاینده رود هستند، بعلاوه دارای 24 دهانه از مکعب های به دقت تراش خورده، است و در بخش میانی، سدهای چوبی برای مسدود کردن آب رودخانه ساخته شده است.

قیمت بلیط هواپیما اصفهان

  • پل برج- لندن، انگلستان

پل برج در لندن، در امتداد رودخانه تایمز در 30 ژوئن 1894 به وسیله شاهزاده ولز افتتاح گشت و یکی از نشانه های برجسته و نمادین در لندن است. بعلاوه پل برج دارای برج هایی با معماری گوتیک ویکتوریایی که در ابتدا و انتهای قسمتی از پل که قابلیت جمع شدن دارد و هنگام عبور کشتی ها بالا کشیده می شوند، قرار دارند.

فهرست هتل های لندن

قیمت بلیط هواپیما لندن

  • پل لوپو- شانگهای، چین

پل لوپو در شانگهای با 3900 متر یکی از طولانی ترین پل های قدیمی و فولادی در دنیا است و در تاریخ 28 ژوئن 2003 افتتاح شد و نام آن مختصری از دو ناحیه در شانگهای می باشد. پل لوپو توانست جایزه بهترین سازه IABSE 2008 را به دست بیاورد، بعلاوه در سال 2010 به عنوان مرکز و نشان نمایشگاه دنیای شانگهای شناخته شد.

فهرست هتل های شانگهای

قیمت بلیط هواپیما شانگهای

  • پل واسکو دو گاما- لیسبون، پرتغال

پل واسکو دوگاما در شمال شهر لیسبون و در نزدیکی لیگ تگوس واقع شده است که برای کاهش ترافیک و دسترسی آسان تر به نمایشگاه دنیای سال 1998 در کنار تگزاس ساخته شده است. این پل دارای شش باند برای ماشین است و در بعضی مواقع که ترافیک روزانه به میانگین 52000 می رسد تعداد خطوط آن نیز افزایش می یابد.

فهرست هتل های لیسبون

قیمت بلیط هواپیما لیسبون

منبع: فلای تودی

به "با 7 پل معروف دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 7 پل معروف دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید