با این خودروی تلسکوپ دار به دل آسمان شب سفر کنید

به گزارش وبلاگ داریوش، یک طراح مفهومی، خودرویی مخصوص علاقه مندان آسمان شب را معرفی نموده است که می تواند نگاهی کاملا شفاف را به این طبیعت بالای سر ارائه دهد.

با این خودروی تلسکوپ دار به دل آسمان شب سفر کنید

اگر بخواهیم صادق باشیم، بیشتر طرح های مفهومی که در زندگی می بینیم هرگز به واقعیت تبدیل نمی شوند. با این حال بعضی از آن ها به مقدار ای جالب توجه هستند که نمی توان به سادگی از کنار آن ها گذشت و زودیاک هم، چنین است.

این وسیله نقلیه، کمی متفاوت از چیزی است که معمولا به تماشا آن عادت نموده ایم. مطمئنا این یک خودرو است، چهار چرخ دارد، الکتریکی است و می تواند مسافران را به مقصد برساند و بازگرداند. اما همه شباهت ها با خودروهای عمومی در همین جا به خاتمه می رسد، زیرا زودیاک (Zodiac) دارای یک توانایی ذاتی است تا شما را از نزدیک و مستقیما به دل آسمان شب ببرد.

شاید بتوان به زودیاک نام دیگری هم داد: ستاره نگر (Stargazer). چون ساختار مرکزی بزرگ آن یک تلسکوپ غول پیکر است که دو نفر می توانند در آن جای گرفته و آسمان شب را به شیوه ای کاملا متفاوت کاوش نمایند.

این پروژه مفهومی به وسیله هیونسیک مون (Hyunsik Moon) یک دانشجوی طراحی که قبلا هم کارهای جالب توجهی ارائه داده است، خلق شده است. با درنظر داشتن سال 2050، مون (به معنای ماه) به سادگی از نام خانوادگی خود الهام گرفته و ایده خودرویی را مطرح نموده است که تماما به آسمان شب اختصاص دارد.

حال، برای اینکه بفهمیم دقیقا با این خودرو چه اتفاقی می افتد، بیایید یک سفر کوتاه تخیلی داشته باشیم و ببینیم در سال 2050 چه چیزی می توانیم سوار شویم، با این فرض که همه ما تا این سال پیش رفته ایم و این ایده هم اجرایی شده است.

بیایید بدون هیچ مقدمه ای به درون این خودروی منجم برویم و ببینیم چه چیزی دارد. اما چطور باید به فضای داخلی دسترسی پیدا کنیم؟ خب، باور کنید یا نه، هیچ در کلاسیکی وجود ندارد که از آن برای سوار شدن بهره ببرید. تنها نقطه دسترسی که مون در طراحی گنجانده است، جلوی محفظه بزرگ آن واقع شده است. لنز مانند ورودی یک زیردریایی باز می گردد و شما فقط با بالا رفتن از آن به داخل و به سمت عقب می روید، جایی که دو جایگاه قرار دارند.

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و از سواری لذت ببرید. با نگاهی دقیق تر به طرح های مون، متوجه می شوم که هیچ کنترلی برای راننده در داخل این خودروی جوینده آسمان وجود ندارد و ظاهرا کل وسیله نقلیه به شکل خودران طراحی شده است.

با ورود به خودرو و سفر به کویرهای محلی برای برای داشتن برترین چشم انداز بدون آلودگی نوری، زودیاک ناگهان متوقف می گردد. ممکن است پیامی صوتی دریافت کنید که به شما درباره صورت های فلکی و/یا سیاراتی که در آسمان امشب قرار دارند، اطلاع می دهد. بدون هیچ هشداری، کل عدسی همراه با شما که در آن قرار دارید، به سوی موقعیتی می چرخد تا ستاره ها را از نگاهی تازه به شما نشان دهد. قطعا باید تجربه خوبی باشد!

یک کسب وکار را در جایی از جهان تصور کنید که تورهای آسمان شب را ارائه می دهد. در خصوص آن فکر کنید، برای مثال 50 دلار یا بیشتر به ازای هر نفر بپردازید و افق دید خود را کاملا متفاوت با قبل توسعه دهید. مطمئنا امروز به جز یک تلسکوپ نصب شده در تخت وانت، نمی توان به این هدف دست یافت، اما این آینده ای است که ما در خصوص آن صحبت می کنیم و در آن همه چیز متفاوت خواهد بود.

در نهایت هرچند ممکن است این دستگاه هرگز رنگ واقعیت را نبیند اما نمی توان این را انکار کرد که برای برداشتن ابزار رصدی، سوار ماشین شدن و رانندگی تا خارج از شهر برای تماشای آسمان شب بسیار الهام بخش است. خودتان امتحان کنید. این کار راهی عالی برای درک تخیل طراح این طرح مفهومی است.

عکس ها: طرح مفهومی خودروی آسمان نگر زودیاک

Credit: Hyunsik Moon

منبع: Auto Evolution

منبع: دیجیکالا مگ

به "با این خودروی تلسکوپ دار به دل آسمان شب سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این خودروی تلسکوپ دار به دل آسمان شب سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید