افزایش سه دلاری پیش بینی قیمت نفت بارکلیز

به گزارش وبلاگ داریوش، بانک بارکلیز با اشاره به کاهش سریع تر از حد انتظار ذخایر و واکنش محتاطانه بخش عرضه برای جبران مازاد عرضه ملایم، پیش بینی خود از قیمت نفت در سال 2022 را بالاتر برد.

افزایش سه دلاری پیش بینی قیمت نفت بارکلیز

به گزارش وبلاگ داریوش، بارکلیز پیش بینی خود از میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال 2022 را سه دلار بالا برد و قیمت نفت برنت را 80 دلار و وست تگزاس اینترمدیت را 77 دلار برآورد کرد.

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر گزارش ها از آماده شدن آمریکا، ژاپن و هند برای برداشت از ذخایر نفت استراتژیک به منظور پایین بردن قیمتها با وجود تهدید آسیب دیدن تقاضا از موج نو شیوع کووید 19 در اروپا، کاهش پیدا کرد.

بانک بارکلیز انتظار دارد کمبود اندک عرضه در سه ماهه آخر سال 2021 به مازاد اندک عرضه در سه ماهه نخست سال 2022 تغییر کند که سه ماه زودتر از پیش بینی قبلی خواهد بود اما خاطرنشان کرد سطح پایین تر ذخایر در ابتدای سال میلادی آینده این شرایط را تا حدودی جبران می کند.

این بانک انگلیسی در یادداشتی نوشت: تصور می کنیم ذخایر نفت استراتژیک منبع پایدار عرضه نیستند و تاثیر چنین مداخلات بازاری موقتی خواهد بود.

منابع آگاه در دولت بایدن خاطرنشان کردند انتظار می رود آمریکا روز جاری برنامه سواپ از ذخایر نفت استراتژیک را با هدف پایین بردن قیمتهای انرژی اعلام کند.

تحت برنامه سواپ ذخایر نفت استراتژیک، شرکتهای نفتی نفت خام از ذخایر دریافت می کنند اما ملزم هستند نفت خام یا فرآورده پالایش شده را بعلاوه بهره آن بازگردانند. سواپ ها معمولا زمانی ارائه می شوند که شرکتهای نفتی با اختلالات عرضه مانند قطعی خط لوله یا آسیب دیدن آن بر اثر طوفان روبرو هستند. فروش قطعی ذخایر کمتر متداول است.

بارکلیز هشدار داد افزایش مستمر آمار ابتلا به کووید 19 ریسک مهمی برای دورنمای قیمت نفت این بانک خواهد بود زیرا به تقاضا آسیب می زند هر چند که اوپک پلاس احتمالا در واکنش به کندی تقاضا، فرایند تسهیل محدودیت عرضه خود را احتمالا آهسته تر کرده یا متوقف می کند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش در قالب گروه اوپک پلاس اوایل ماه میلادی جاری با افزایش تولید نفت به میزان 400 هزار بشکه در روز در دسامبر موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش سه دلاری پیش بینی قیمت نفت بارکلیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سه دلاری پیش بینی قیمت نفت بارکلیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید