افراد با تست مثبت کرونا واکسن نزنند، سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای 35 ساله ها فعال شد

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرنگاران/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افرادی که تست کرونای آنها مثبت بوده، تزریق واکسن خود را تا 6 هفته بعد از بهبودی به تعویق بیاندازند.

افراد با تست مثبت کرونا واکسن نزنند، سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای 35 ساله ها فعال شد

دکتر ابراهیم قادری در گفت و گو با وبلاگ داریوش اظهار کرد: افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده و واجد شرایط تزریق واکسن هستند، باید واکسیناسیون خود را 6 هفته بعد از بهبودی انجام دهند.

وی با بیان اینکه این امر شامل افرادی که دارای علایم ظاهری هستند هم می شود و نباید واکسن بزنند، افزود: همچنین فردی که یکی از اعضای خانواده او به کرونا مبتلا است، باید تست دهد و در صورت منفی بودن تست، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افراد با تست کرونا مثبت اگر واکسن بزنند، اثر واکسن ضعیف تر در سیستم ایمنی بدن عمل می کند و آنتی بادی که در اثر ابتلا به کرونا در بدن تولید می شود به حداقل می رسد.

وی ادامه داد: وقتی فردی مبتلا به کرونا شد، سیستم ایمنی بدن تحریک شده و مشغول ساخت آنتی بادی می شود و اگر این بیمار واکسن کرونا بزند سیستم ایمنی بدن مختل خواهد شد و واکسن هم اثر کمتری دارد.

دکتر قادری با بیان اینکه سامانه ثبت نام تزریق واکسن کرونا salamat.gov.ir برای افراد 35 سال به بالا (متولدین 1365) فعال است، افزود: افرادی در پایگاه های بهداشت پرونده سلامت دارند می توانند از طریق همین سامانه ثبت نام و نوبت تزریق واکسن دریافت کنند.

وی در انتها تأکید کرد: افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا از ازدحام و تردد غیر ضرور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افراد با تست مثبت کرونا واکسن نزنند، سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای 35 ساله ها فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد با تست مثبت کرونا واکسن نزنند، سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای 35 ساله ها فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید