اعلام شرایط و زمان استرداد وجه بلیت لغو شده به مسافران

به گزارش وبلاگ داریوش، رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه شرایط و زمان استرداد وجه بلیت هواپیما بسته به نوع خرید فرق دارد، گفت: بارها تاکید شد که مسافران از مراکز معتبر و به طور مستقیم از سایت شرکت های هواپیمایی بلیت خریداری نمایند تا هنگام ابطال پروازها در کوتاه ترین زمان وجه به آنها بازگردانده گردد.

اعلام شرایط و زمان استرداد وجه بلیت لغو شده به مسافران

به گزارش وبلاگ داریوش، بر اساس آیین نامه حقوق مسافر، ابطال پرواز به علت بدی آب و هوا شرایط فوق العاده تفسیر می گردد و از هیچ شرکت هواپیمایی انتظار پرداخت جریمه به مسافر نمی رود؛ اما مطابق همین آیین نامه تمامی ایرلاین هایی که پیروز به انجام پرواز به علت بدی آب و هوا نشده اند، موظف هستند وجه کامل بلیت خریداری شده را به مسافران بازگردانند.

با این حال طی چند روز گذشته بسیاری از مردم از عدم پرداخت یا طولانی شدن روند بازگشت وجه گلایه داشتند و اعلام نموده اند که هنوز پیروز به استرداد وجه پرداختی خود نشده اند.

شرایط و زمان استرداد وجه بلیت هواپیما فرق دارد

محمد محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی امروز سه شنبه درباره این موضوع گفت: نوع و نحوه خرید بلیت هواپیما مهم است، اینکه پرواز چارتری باشد و یا بلیت از دفاتر و آژانس های مسافری و یا اینکه مستقیم از سایت شرکت هواپیمایی خریداری شده باشد، شرایط استرداد وجه را تغییر می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی شرح داد: بارها سفارش و توصیه نموده ایم که مسافران بلیت را از مراکز معتبر و به طور مستقیم از سایت شرکت های هواپیمایی خریداری نمایند تا هنگام ابطال پروازها شرکت هواپیمایی برای بازگرداندن وجه در مدت زمان کوتاه جوابگو باشد.

به گفته محمدی بخش، آیین نامه پروازی درباره کنسل شدن پروازها به علت بدی آب و هوا، دستور استرداد بلیت را به طور کامل و بدون کسر جریمه در مدت زمان کوتاه می دهد؛ اما اگر مسافران بلیت را به صورت پکیج و تور از آژانس های مسافرتی خرید باشد، شرایط و زمان پرداخت فرق دارد.

وی ادامه داد: رزرو هتل و خرید بلیت از هرجایی اجرا شده است وجه نیز از همان مرکز استرداد خواهد شد؛ اما بسیاری از مسافرانی که تور و پکیج سفر را از دفاتر غیرمعتبر یا آژانس های مسافرتی خریداری نموده اند، بازگرداندن مبلغ را از ایرلاین تقاضا می نمایند.

رئیس سازمان هواپیمایی شرح داد: آژانس ها نیز رابطه حقوقی با شرکت هواپیمایی دارند و این گونه نیست که مشمول پرداخت وجه نشوند؛ اما مدت زمان پرداخت و استرداد وجه در صورت خرید غیرمستقیم از ایرلاین ها زمان بر خواهد بود.

  • دستورالعمل تازه سازمان هواپیمایی به ایرلاین ها | استرداد وجه بلیت لغو شده به مسافران
منبع: همشهری آنلاین

به "اعلام شرایط و زمان استرداد وجه بلیت لغو شده به مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط و زمان استرداد وجه بلیت لغو شده به مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید