آیا امکان انتخاب صندلی قبل از پرواز وجود دارد؟

به گزارش وبلاگ داریوش، کدام صندلی هواپیما بهتر است؟ تا به حال به این موضوع فکر نموده اید؟ اگر سابقه سفر با هواپیما دارید، قطعا برای شما پیش آمده که کسی از شما تقاضا کند صندلی کنار پنجره هواپیما را با او عوض کنید، یا شاید خودتان این درخواست را داشته باشید. از طرفی، نشستن روی بال هواپیما و نزدیک موتور، خیلی خوشایند نیست. حال شاید برای شما جالب باشد که بدانید که آیا امکان انتخاب صندلی قبل از پرواز وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید.

آیا امکان انتخاب صندلی قبل از پرواز وجود دارد؟

آنچه در ادامه می خوانید... پنهان

چیدمان صندلی های هواپیما به چه صورت است؟

آیا انتخاب صندلی هواپیما قبل از پرواز ممکن است؟

چگونه قبل از پرواز صندلی خود را انتخاب کنیم؟

کدام صندلی هواپیما بهتر است؟

خرید بلیط هواپیما

چیدمان صندلی های هواپیما به چه صورت است؟

عرض هواپیما، نوع هواپیما و ایرلاین، از موارد تاثیر گذار بر چگونگی چیدمان صندلی های هواپیما هستند. برای مثال چیدمان صندلی هواپیما بوئینگ 737 که از نوع هواپیماهای پهن (wide-body) است، با چیدمان صندلی هواپیماهای دیگر فرق دارد.

طبیعتا وقتی عرض هواپیما بیشتر باشد، تعداد راهروها و صندلی های هواپیما نیز بیشتر می گردد. برای مثال هواپیمای بوئینگ 737، دو راهرو، سه قسمت صندلی، (2 ردیف در کناره ها و 1 ردیف در وسط) تشکیل شده است. هواپیماهای دیگر که تحت عنوان هواپیمای (narrow-body) شناخته می شوند، به علت عرض کمتر، تعداد صندلی های کمتری نیز دارند.

چیدمان صندلی در هواپیماهای کم عرض، فرق دارد. این هواپیماها، از صندلی های دو تا شش تایی به همراه ردیف تک صندلی تشکیل شده است. از طرف دیگر چیدمان صندلی های هواپیما به کلاس پروازی نیز بستگی دارد. با توجه به این که قبلا در مطلب کلاس های پروازی هواپیما به طور کامل در این خصوص صحبت شده، زیاده گویی نمی کنیم، اما ضروری است بدانید که نوع چیدمان صندلی هواپیما به کلاس اکونومی، اکونومی پرمیوم، بیزینس کلاس و فرست کلاس بستگی دارد. طبیعتا اگر هزینه بیشتری پرداخت کنید می توانید در یک فضای بزرگ و راحت تر بنشینید. حالا اجازه دهید به آنالیز پاسخ سوال اصلی بپردازیم، آیا امکان انتخاب صندلی قبل از پرواز وجود دارد؟

آیا انتخاب صندلی هواپیما قبل از پرواز ممکن است؟

بله. انتخاب صندلی هواپیما و رزرو آن قبل از پرواز ممکن است. اما قبل از توضیحات بیشتر اجازه دهید کمی عقب تر برگردیم؛ زمانی که شرکت های هواپیمایی هیچ امکانی برای انتخاب صندلی هواپیما نداشتند. روند معمول به این صورت است که شما سوار هواپیما می شوید، مهماندار هواپیما شما را برای نشستن روی صندلی هدایت می نماید.

اما موارد بسیار زیادی پیش می آمد که افراد از نشستن روی صندلی خود ممانعت نموده و یا تمایل برای نشستن روی صندلی کنار پنجره داشته و یا صندلی خود را با شخص دیگری عوض می کردند. همه این موارد موجب می شد تا وقت دیگر مسافران گرفته شده و یا درگیری هایی پیش بیاید.

همین موضوع موجب شد تا شرکت های هواپیمایی تصمیم بگیرند تا امکان رزرو و نحوه انتخاب صندلی هواپیما قبل از پرواز را برای مسافران امکان پذیر نمایند. لوفتهانزا یکی از خوش نام ترین شرکت های هواپیمایی از این نظر است که مسافران رضایت خود را از آن اعلام می نمایند.

شرکت های هواپیمایی دیگر نیز این امکان را به مسافران خود داده اند که بتوانند پیش از پرواز، صندلی مورد نظر خود را انتخاب نمایند. البته در موارد بسیار معدودی نیز ممکن است که با وجود رزرو یک صندلی، ناچار شوید روی صندلی دیگری بنشینید، که این موضوع در شرایط خاص در زمان پرواز بستگی دارد.

این امکان به واسطه خدمات چک این آنلاین برای مسافرین در نظر گرفته شده است و شما می توانید به صورت آنلاین، در زمان خرید بلیط هواپیما، صندلی مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که شرکت هایی مانند ترکیش ایرلاین، قطر ایرویزو امارات، در ازای انتخاب صندلی های بهتر، هزینه های بیشتری از شما دریافت می نمایند.

اما شرکت هایی مانند لوفتهانزا، ایرفرانس، کی ال ام و بعضی دیگر شرکت ها، برای انتخاب صندلی بهتر، هزینه ای از شما دریافت نمی نمایند. به هرحال هنگام رزرو بلیط و انتخاب صندلی حتما به هزینه ای که به نرخ پرواز شما اضافه می گردد، توجه کنید.

چگونه قبل از پرواز صندلی خود را انتخاب کنیم؟

بسته به ایرلاین مورد نظر، بعد از خرید بلیط هواپیما از وبلاگ داریوش، در قسمت manage my booking ایرلاین مربوطه با وارد کردن فامیل و رفرنس این امکان در صورت موجود بودن برای شما نمایش داده می گردد و ممکن است بدون هزینه یا شامل هزینه بیشتر باشد.

این زمان بسته به ایرلاین فرق دارد یعنی در بعضی از ایرلاین ها انتخاب صندلی همراه با زمان check inn و یا 24 ساعت قبل از پرواز در دسترس مسافر قرار می گیرد. با خرید بلیط هواپیما از وبلاگ داریوش می توانید درخواست خود را جهت آنالیز بعد از صدور بلیت برای وبلاگ داریوش ارسال کنید تا در صورت موجود بودن این امکان، صندلی مورد نظر خود را رزرو کنید.

کدام صندلی هواپیما بهتر است؟

در قسمت های قبلی با نحوه انتخاب صندلی هواپیما آشنا شدید. حالا شاید برای شما سوال باشد که بدانید کدام صندلی هواپیما بهتر است؟ صندلی کنار راهرو یا صندلی کنار پنجره؟ کدام صندلی جای پای بیشتری دارد؟

انتخاب برترین صندلی هواپیما بستگی به نوع سفر و طول مدت سفر شما دارد. البته ناگفته پیداست که برترین صندلی هواپیما صندلی های فرست کلاس و بیزینس کلاس هستند. اما اگر مایل نیستید تا هزینه اضافه تری پرداخت کنید، از بین صندلی های زیر انتخاب کنید:

  • برترین صندلی هواپیما برای خواب: صندلی کنار پنجره در قسمت جلو هواپیما
  • برترین صندلی برای یک سفر راحت و بی دغدغه: صندلی روی بال هواپیما
  • برترین صندلی برای افراد قد بلند که دنبال فضای بیشتری هستند: صندلی کنار راهرو در ردیف دوم خروجی
  • برترین صندلی برای ایمنی بیشتر: هر صندلی در قسمت عقب هواپیما
  • برترین صندلی برای آنها که با کودک خود سفر می نمایند: یک صندلی بالک هد برای بچه در کنار پنجره
  • برترین صندلی برای مسافران سنگین وزن: صندلی های کنار راهرو
  • برترین صندلی برای استفاده از پریز برق: صندلی های میانه هواپیما.

قبل از پرواز صندلی هواپیمای خود را انتخاب کنید!

تا به اینجا در مورد چیدمان صندلی ها در هواپیما آشنا شدید، هر هواپیما، چیدمان صندلی متفاوتی دارد و علاوه بر آن همه شرکت های هواپیمایی امکان انتخاب صندلی هواپیما قبل از پرواز را به شما نمی دهند و این امکان محدود به چند ایرلاین خارجی و داخلی است. اگر پرواز شما خیلی طولانی نیست، پیشنهاد می کنیم در مورد انتخاب صندلی هواپیما خیلی سختگیری نداشته باشید، یا کلاس پروازی متفاوتی انتخاب کنید.

آیا تا به حال در کلاس پروازی فرست یا بیزینس، صندلی رزرو نموده اید؟

سوالات متداول انتخاب صندلی هواپیما

کدام ایرلاین ایرانی امکان انتخاب صندلی قبل از پرواز را می دهد؟

در حال حاضر ایران ایرتور و ایرلاین سپهران این امکان را فراهم نموده اند.

کدام ایرلاین خارجی امکان انتخاب صندلی دارد؟

لوفتهانزا، ایرفرانس، کی ال ام در حال حاضر این امکان را فراهم نموده اند.

چیدمان صندلی های هواپیما بر چه اساسی است؟

چیدمان صندلی های هواپیما به نوع هواپیما (عرض هواپیما) و شرکت هواپیمایی بستگی دارد.

Zahra Ghareguzloo

عاشق سفرم. اما نه فقط با هواپیما و قطار. من یک کوله پشتی پر از واژه دارم که با اونها سفر میکنم.. به بکرترین نقاط جهان. به جایی که هنوز پای بشر بهش نرسیده..جایی اونورتر از رویا و خیال!

منبع: فلای تودی

به "آیا امکان انتخاب صندلی قبل از پرواز وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا امکان انتخاب صندلی قبل از پرواز وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید