مقایسه رنو ساندرو با لیفان X50 و برلیانس H320 و پژو 206

به گزارش وبلاگ داریوش، رنو ساندرو در رده هاچ بک های نسبتاً مرتفع بازار قرار گرفته است. البته اگر ارتفاع این هاچ بک ها بیش تر از این بگردد، به صورت اتوماتیک وارد حوزه کراس اوورها خواهند شد. نسخه کراس اوور رنو ساندرو هم البته در بازار موجود است و با عنوان استپ وی شناخته می گردد. حال اگر قصد داشته باشیم که مقایسه ای انجام بدهیم، باید در میان هاچ بک های موجود در بازار چرخی بزنیم تا ببینیم شرایط از چه قرار است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مقایسه رنو ساندرو با لیفان X50 و برلیانس H320 و پژو 206 بیاندازیم و مزایا و معایب هر یک را آنالیز کنیم.

مقایسه رنو ساندرو با لیفان X50 و برلیانس H320 و پژو 206

مقایسه رنو ساندرو با لیفان X50

خب، در ابتدا به سراغ مقایسه رنو ساندرو با لیفان X50 می رویم. لیفان X50 در سال 94 توسط کرمان موتور عرضه شد. حجم پیشرانه لیفان X50 مقداری کم تر از ساندروی معمولی است، اما قدرت فراوریشده اش تقریباً برابر است. درکل، فرمان پذیری ساندرو مناسب تر است و کیفیت مونتاژ و فنی آن هم قابل قبول تر به نظر می رسد.

با مقایسه رنو ساندرو با لیفان X50 متوجه می شویم که طراحی ظاهری لیفان X50 زیباتر و چشم نوازتر است و آپشن های رفاهی و غیرفنی بیش تری دارد. درکل، کسانی که علاقه مند به زیبایی ظاهری و برخورداری از آپشن ها هستند، باید سراغ مورد چینی بفرایند و دیگرانی که دنبال فرمان پذیری مناسب و امکانات فنی هستند، باید به ساندرو توجه داشته باشند.

مقایسه رنو ساندرو با برلیانس H320

باز هم مقایسه یک فرانسوی و یک چینی! باز هم همان بحث معروف کیفیت و زیبایی ظاهری و آپشن! چینی ها که متوجه ضعف های عمده محصولات قبلی شان شده اند، سعی نموده اند که تمرکز اصلی را روی آپشنال کردن و طراحی ظاهری قرار بدهند.

این تغییر رویکرد در نسل های جدیدتر خودروهای چینی کاملاً به چشم می خورد و برلیانس H320 نیز از این قاعده مستثنی نیست. نکته جالب این که، برلیانس H320 نیز توسط پارس خودرو عرضه می گردد.

1.5 لیتر حجم موتور این مدل برلیانس است؛ موتوری که می تواند 103 اسب بخار قدرت فراوری کند. این خودرو با پیشرانه 1.65 لیتری و 114 اسب بخار فراوری می گردد. یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک هم دارد تا در زمره هاچ بک های اتوماتیک قرار بگیرد.

از نظر فرمان پذیری خودرو هم البته شرایط برلیانس H320 قابل قبول است. هرچند طراحی داخلی برلیانس H320 بهتر است، ولی جنس قطعات به کاررفته در آن کیفیت مناسبی ندارد. ظاهراً توجه به کیفیت این قدری ارج وقُرب دارد که همه تمایل داشته باشند در مقایسه میان این دو، رنو ساندرو را انتخاب نمایند.

هرچند با مقایسه رنو ساندرو با برلیانس H320 باید گفت تکه قیمت ساندرو بیش تر است، اما به همین نسبت هم رشد قیمت بالاتری در بازار داشته و مشتریان دست به نقدتری دارد. ضمن این که، مشکل همیشگی خودروهای چینی هم در این جا نمود پیدا می نماید؛ این که نسخه های کارنموده شان به شدت دچار افت قیمت می شوند و سخت تر به فروش می رسند.

مقایسه رنو ساندرو با پژو 206

شاید مرسوم ترین مقایسه میان دو هاچ بک پراستفاده بازار ایران، مقایسه رنو ساندرو با پژو 206 باشد. البته طبیعی است که مدل دوم بسیار پرکاربردتر و مشتری پسندتر است، هرچند کارشناسان ایرادهایی هم به پژو 206 هاچ بک گرفته اند.

از سویی، عموماً کسانی که دنبال خودرویی اسپرت با قدرت مانور بالاتر و چشم نوازتر هستند، ابتدا سراغ پژو 206 می فرایند. و از سوی دیگر، به نظر می رسد که کیفیت ساخت و مونتاژ ساندرو مشتری پسندتر درآمده است.

از نظر فضای کابین نیز شرایط ساندرو بهتر از پژو 206 هاچ بک است و صندوق عقب بازتر و فراخ تری هم در اختیار مشتری می گذارد. قیمت ساندرو نیز به طرز قابل توجه تری بیش تر از 206 است، هرچند که از نظر کارکرد فنی نزدیک به هم هستند.

امیدواریم که این مقایسه رنو ساندرو با لیفان X50 و برلیانس H320 و پژو 206 توانسته باشد اطلاعات مفیدی از این خودروها در اختیارتان قرار دهد و ارزش خرید هر یک را به شما نشان دهد.

درباره رنو ساندرو بیشتر بخوانید:

  • معرفی رنو ساندرو و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با رنو ساندرو
منبع: دیوار

به "مقایسه رنو ساندرو با لیفان X50 و برلیانس H320 و پژو 206" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو ساندرو با لیفان X50 و برلیانس H320 و پژو 206"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید