درخواست ترکیه برای فعالیت شبانه روزی مرز رازی خوی، پیش بینی سفر 2 میلیون ایرانی به ترکیه

به گزارش وبلاگ داریوش، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس، با تاکید بر اینکه مرز رازی خوی باید به صورت شبانه روزی فعالیت کند، گفت: فعال سازی این مرز جزو درخواست های جدی دولت ترکیه هم به شمار می رود.

درخواست ترکیه برای فعالیت شبانه روزی مرز رازی خوی، پیش بینی سفر 2 میلیون ایرانی به ترکیه

به گزارش وبلاگ داریوش از ارومیه، عادل نجف زاده با تاکید بر اینکه مرز رازی خوی باید به صورت شبانه روزی فعالیت کند، اظهار کرد: فعال سازی این مرز جزو درخواست های جدی دولت ترکیه هم به شمار می رود و آن ها برای رشد مالی شهر های مرزی خود درخواست فعالیت شبانه روزی این مرز را داده اند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده که پس از عید دو میلیون نفر از ایران به کشور ترکیه مسافرت نمایند توضیح داد: باید گمرکات استان به فکر رفاه این تعداد مسافر باشند در حالی که در ماه گذشته بدترین شرایط در مرز رازی وجود داشته، چون هیچ کس هیچ مسئولیتی در قبال پایانه مرز رازی نداشته است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به موضوع پیله وری در مرز ها گفت: دولت باید کارت های پیله وری را ساماندهی و به صورت شفافی عنوان کند که روش اخذ مالیات چیست و از سوی دیگر متاسفانه بعضی حساب بانکی و حساب یارانه ای مرزنشینان دارای کارت پیله وری، بسته شده است در حالی که این کار عادلانه نیست.

وی با اشاره به اینکه دولت باید راهکاری برای تقویت اقتصاد و معیشت مرزنشینان ارائه دهد بیان نمود: شهرستان خوی یکی از شهر های قدرتمند توسعه محور کشور است و باید به این امر اهمیت فراوان داده گردد.

نجف زاده در ادامه با ابراز تاسف از فرار سرمایه گذاران استانی به سایر شهر ها از جمله تبریز اضافه نمود: در سایر استان ها مشوق ها، بسترها، تغییررفتار ها و رویکرد هایی در قبال سرمایه گذاران وجود دارد در حالی که در آذربایجان غربی اینچنین نیست.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه قره تپه در 20 کیلومتری خوی به عنوان تنها ایستگاه مانور ریلی ایران بلاتکلیف مانده است گفت: این در حالی است که از ظرفیت استان استفاده بهینه نشده و بنابراین باید ایستگاه قطار مستقل خوی نیز تاسیس گردد تا جوابگوی تردد مسافری باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید پایانه های استان به معنای واقعی قدرتمند شده و دولت نیز از این امر حمایت کند و با توجه به اینکه در پی ایجاد شهرک مشترک سرمایه گذاری ایران و ترکیه هستیم، به زودی کار آن شروع خواهد شد.

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درخواست ترکیه برای فعالیت شبانه روزی مرز رازی خوی، پیش بینی سفر 2 میلیون ایرانی به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ترکیه برای فعالیت شبانه روزی مرز رازی خوی، پیش بینی سفر 2 میلیون ایرانی به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید